Dažnas klausymas, kuom katalizatorių metalų sudėtis skiriasi dyzeliniuose bei benzininiuose automobiliuose?
Katalizatoriai yra svarbūs automobilių išmetamųjų dujų valymo sistemos komponentai, kurie padeda sumažinti kenksmingų medžiagų išskyrimą į aplinką. Šiuose įrenginiuose naudojami brangūs taurieji metalai – platina, paladis ir rodis – dėl jų unikalių savybių. Tačiau katalizatorių sudėtis skiriasi priklausomai nuo variklio tipo – dyzeliniuose ir benzininiuose varikliuose naudojami skirtingi metalų deriniai. Šiame straipsnyje aptarsime, kokie metalai randami katalizatoriuose, jų funkcijas ir kodėl jų sudėtis varijuoja.
Kokie metalai randami katalizatoriuose?
Pagrindiniai taurieji metalai, naudojami katalizatoriuose, yra:
1. Platina (Pt) – puikus oksidacijos ir redukcijos reakcijų katalizatorius, atsparus korozijai.
2. Paladis (Pd) – efektyvus angliavandenilių oksidatorius, dažnai naudojamas kartu su platina arba vietoj jos.
3. Rodis (Rh) – specializuotas azoto oksidų (NOx) redukavimui.
Šie metalai įmontuoti į keraminę arba metalinę katalizatoriaus struktūrą, padengtą aktyviu sluoksniu. Kadangi jų kiekis yra ribotas ir metalai yra brangūs, senų katalizatorių pardavimas yra pelningas reikalas, ypač turint omenyje augančias katalizatorių supirkimo kainas.
Kodėl dyzeliniuose katalizatoriuose naudojama platina arba platina ir paladis?
Dyzeliniai varikliai veikia aukšto slėgio ir žemesnės temperatūros režimu, o jų išmetamosios dujos yra prisotintos kietųjų dalelių bei azoto oksidų. Dėl šių ypatybių:
1. Platina yra būtina kaip efektyvus oksidacijos katalizatorius. Ji padeda suskaidyti anglies monoksidą (CO) ir nesudegusius angliavandenilius į mažiau kenksmingas medžiagas – anglies dioksidą (CO₂) ir vandenį (H₂O).
2. Kai kuriais atvejais, papildomai naudojamas paladis, kuris sustiprina oksidacijos reakcijas.
Dyzeliniuose varikliuose retai naudojamas rodis, nes pagrindinis dėmesys skiriamas kietųjų dalelių ir anglies monoksido oksidacijai, o ne azoto oksidų mažinimui.
Jeigu svarstote parduoti dyzelinio automobilio katalizatorių, svarbu žinoti, kad dyzelinių katalizatorių kainos priklauso nuo platinos kiekio ir rinkos situacijos. Galite pasinaudoti katalizatorių supirkimu pagal kodą paslauga, kad gautumėte preliminarią kainą, nes kiekvieno katalizatoriaus sudėtis yra unikali.
Kodėl benzininiuose katalizatoriuose naudojama platina, paladis ir rodis?
Benzininių variklių išmetamosios dujos skiriasi nuo dyzelinių. Dėl didesnės darbinės temperatūros ir skirtingo teršalų profilio:
1. Dažnai naudojamas rodis, kuris labai efektyviai sumažina azoto oksidus (NOx).
2. Platina ir paladis dalyvauja oksidacijos reakcijose, padėdami neutralizuoti anglies monoksidą ir angliavandenilius.
Kai kuriais atvejais benzininiuose katalizatoriuose gali būti visi trys metalai – platina, paladis ir rodis. Tokie deriniai užtikrina efektyviausią kenksmingų medžiagų konversiją.
Jei turite benzininio automobilio katalizatorių, verta pasidomėti, kiek kainuoja jo supirkimas. Benzininių katalizatorių kainos dažnai priklauso nuo jų sudėtyje esančio rodžio ir paladžio kiekio. Kad gautumėte apytikslią supirkimo kainą, verta kreiptis į mus, dėl katalizatorių supirkimo pagal modelį arba pateikti katalizatoriaus kodą.